RASPBERRY PI


رزبری پای (به انگلیسی: Raspberry Pi) یک رایانه تک-برد در اندازه یک کف دست است که بنیاد رزبری پای آن را برای تشویق آموزش علوم رایانه در مدرسه‌ها ساخته‌ است.

این رایانه دارای دیسک سخت نیست ولی به کمک حافظه SD، خود را راه اندازی می‌کند.
این رایانه قادر است با سیستم عامل‌های مختلفی راه اندازی شود. سیستم عامل اولیه‌ای که با آن عرضه شد توزیع لینوکس Raspbian بود ولی نسخه‌هایی از اندروید نیز برای آن تهیه شده‌است.

 

 


ترانزیستور

ترانزیستور (به انگلیسی: transistor) مهم‌ترین قطعهٔ مداری در الکترونیک است و برای تقویت یا قطع‌ وصل سیگنال ها به عنوان سوئیچ به کار می‌رود. ترانزیستور یکی از ادوات حالت جامد است که از مواد نیمه‌رسانایی مانند سیلیسیم و ژرمانیم ساخته می‌شود. یک ترانزیستور در ساختار خود دارای پیوندهای نوع N و نوع P است.

ترانزیستورها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: ترانزیستورهای اتصال دوقطبی (BJT) و ترانزیستورهای اثر میدانی (FET). اِعمال جریان در BJTها، و ولتاژ در FETها بین ورودی و ترمینال مشترک، رسانایی بین خروجی و ترمینال مشترک را افزایش می‌دهد، از این‌رو سبب کنترل شدت جریان بین آن‌ها می‌شود. مشخصات ترانزیستورها به نوع آن‌ها بستگی دارد. شکل ظاهری ترانزیستورها با توجه به توان و فرکانس کاری‌ متفاوت است.

آردوینو

آردوینو (به انگلیسی: Arduino) یک پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متن‌باز است. پلتفرم آردوینو شامل یک میکروکنترلر تک‌بردی متن‌باز است که قسمت سخت‌افزار آردوینو را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، پلتفرم آردوینو یک نرم‌افزار آردوینو IDE که به منظور برنامه‌نویسی برای بردهای آردوینو طراحی شده‌است و یک بوت لودر نرم‌افزاری که بر روی میکروکنترلر بارگذاری می‌شود را در بر می‌گیرد. پلتفرم آردوینو به منظور تولید سریع و ساده پروژه‌های سخت‌افزاری تعاملی و ساخت وسایلی که با محیط تعامل داشته باشند طراحی شده‌است،البته بردهای آردوینو اهداف آموزشی را نیز دنبال می‌کنند.

Achievements
Things we have achieved

 

10K Customers

20+ City

Profitable

image

Metrics seed money responsive web design. Growth hacking conversion technology startup iteration niche market backing. Monetization ownership network effects iPad non-disclosure agreement  

Jenna Jones

Blog
Recent blog post

Performance fracture fertility quanitfied self. Vaccine medical quarantine migrane drugs examine sports bruise eye care emergency response. Decision making eye care contact 

image

User Experience

DNA analysis drugs red cross neurostimulators. Molecular real-time trauma decision making insulin foot bruise 

Read More

image

People’s love

Sample big data determine incision dental service surgical tools quarantine. Anti-bacterial real-time prevention 

Read More

image

It’s all about data

Agility support ambulance disease control. Mobile health activity tracking pulse screening welness dental service 

Read More

logo

Home            Features            How it works